A vásárlók vásárlásaik során két kategória között mozognak. Vannak az impulzus és a tudatos vásárlók. Előbbi mindent megvesz, ami a vásárlás pillanatában elé kerül és megtetszik neki, míg az utóbbi már úgy megy vásárolni, hogy tudja mit, hol és mennyiért fog venni. Nincs ez másként a kontaktlencse vásárlásnál se. Foglalkozzunk kicsit a tudatos vásárlással és a tudatos vásárlókkal. Egy tudatos vásárló vagy az interneten rendel kontaktlencsét vagy személyesen az üzletben. Vásárlás előtt azonban mindig összehasonlítja a kontaktlencse árak listáját. Miért fontos ez? Ha beírjuk a keresőbe, hogy kontaktlencse árak, számos oldalt találunk, ami kontaktlencse forgalmazással foglalkozik. Azt is látni fogjuk, hogy a kontaktlencse árak igen nagy szórást mutatnak. Egy tudatos vásárló időt és energiát fordít arra, hogy megnézze, melyik lencse miért kerül annyiba, amennyi. Sokszor a kontaktlencse árak különbségét a kiszerelés nagysága okozza. Ezen kívül befolyással lehetnek az árra a következők: a webshopban általában olcsóbbak a termékek, mert nincs plusz költség, ami egy üzlet fenntartásával jár, a lencse minősége, a terméken levő haszonkulcs, a forgalmazó haszna. Érdemes tehát összehasonlítást végezni vásárlás előtt, mert éves szinten több ezer forintot takaríthatunk meg.
