Hogy jött a reklámajándékok ötlete?

Egy ohiói nyomdász fejéből pattant ki az ötlet, miszerint célszerű lenne olyan termékeket osztogatni, melyen szerepel a vállalat logója. Egy cipésszel közösen döntöttek úgy, hogy a helyi iskolások számára adnak olyan könyves zsákokat, amiken a cipész logója díszeleg. Ezek voltak az első reklámajándékok, amik nagy sikernek örvendtek. A szomszédos város nyomdászának is megtetszett az ötlet, így ő is hasonlóan járt el. A két szakember pár év alatt rengeteg terméket készített, amin vállalatok logója vagy szlogenje szerepelt, így a teljesen átlagos tárgyakból reklámajándékok lettek. A legelső szakmai szervezet, mely promóciós termékek gyártásába kezdett a Promotional Products Association International nevet viselte. 1950-es években már igen sok vállalat kezdett promóciós termékek, illetve reklámajándékok gyártásával foglalkozni és kínálatuk iránt a kereslet is egyre csak nőtt.